Џез одсек музичке школе " Станковић"


Списак професора на џез одсеку


Рођен 1965. године у Београду. Основно музичко образовање стиче у Музичкој школи „Станислав Бинички“ у Београду, где завршава клавир у класи проф. Гордане Малиновић, а посебно се истиче у настави солфеђа и осваја прве награде на школским такмичењима.
Године 1980, уписује се у Музичку школу „Станковић“ у Београду, на Т. О. где се посебно истиче у настави солфеђа (проф. Душанка Вукосављевић) и клавира (проф. Славица Чакић).
Упоредо са музичким образовањем, стиче прва искуства у клавирској и певачкој интерпретацији блуза и џеза у београдским омладинским саставима. Године 1984, матурира у Музичкој школи „Станковић“, када успешно полаже и пријемни испит на Факултету музичке уметности у Београду, на Одсеку за општу музичку педагогију. Као студент посебно се истиче на настави солфеђа (проф. Ана Олујић, касније Зорислава Васиљевић), клавира ( проф. Миланка Мишевић), хармоније (проф. Дејан Деспић), методике солфеђа (проф. Зорислава Васиљевић) и хорског певања (проф. Даринка Матић-Маровић). Упоредо са стицањем академског знања, активно наступа, свирајући блуз и џез музику и стиче драгоцено искуство у снимања музике у студију. Посебно се истиче наступом у Задужбини Илије М. Коларца, као члан Клавирске радионице проф. Миланке Мишевић, изводећи „Регтајм параду“, Ерика Сатија.

Након завршених студија, ради у РТС-у, у Музичкој рубрици редакције Београдске хронике, када стиче искуства везана за видео монтажу и организацију рада у електронским медијима, која касније успешно користи у раду у школској установи.

У то време, почетком 90-их година, постаје члан Удружења музичара џеза, забавне и рок музике Србије, чији је и данас члан.

Педагошки рад започиње године 1994, као запослен у средњим стручним електро-техничким школама, односно као професор наставног предмета Музичка култура; у том периоду стиче драгоцена искуства везана за организацију рада у школским установама (Електротехничка школа „Раде Кончар“, Средња техничка ПТТ школа и Железничка техничка школа у којој ради две године и у којој, као шеф стручног актива, блиско сарађује са директором школе).
Убрзо, затим, 1996. године успешно полаже државни стручни испит и почиње да ради у Музичкој школи „Станковић“ као џез корепетитор на Одсеку за џез музику. Ту се веома брзо истиче као организатор рада у школској установи, постаје шеф Одсека за џез музику, те од 1999. интензивно ради на медијској промоцији Одсека. Гостује у бројним емисијама на телевизији и радију у којима промовише школу „Станковић, те организује наступе малих џез ансамбала у медијима.

Организатор је и многобројних концерата ученика Одсека за џез музику, од којих се посебно издвајају концерти у Позоришту „Дадов“ 2001. године и у Задужбини Илије М. Коларца почетком 2002. године.

Такође, почетком 2000-их, на позив Министарства просвете Црне Горе, ради на изради школског плана и програма из наставног предмета Џез клавир.

У то време, у сарадњи са Музичком продукцијом РТС-а, организује прву велику џез радионицу у Музичкој школи „Станковић“ коју води амерички џез бубњар Дејвид Гибсон (David Gibson).

Дана 21. јануара 2003, добија специјалну захвалницу Музичке продукције Радио Телевизије Србије за дугогодишњу успешну сарадњу и неговање џеза.

Годину дана касније, постаје помоћник директора школе.
Следеће године, у сарадњи са оргамизацијом „Мултикултиватор“, организује прво гостовање и радионицу професора џеза са чувеног америчког Беркли колеџа (Berklee College of Music) у Музичкој школи „Станковић“ када се обавља регионално тестирање за пријем на колеџ те неки од ученика Одсека добијају стипендије. Исте године, наступа са Биг бендом РТС-а и Биг бендом ученика Одсека за џез музику, на заједничком концерту у Задужбини Илије М. Коларца, као вокални солиста.

Године 2006, у сарадњи са Гете институтом из Београда (Goethe-Institut Belgrade) и Дојче веле радиом (Deutsche Welle - Radio) организује радионицу у Музичкој школи „Станковић“, коју води прослављени немачки музичар Петер Херболцхајмер (Peter Herboltzheimer) и гостовање студената са Џез академије у Келну.. Радионица је крунисана спектакуларним концертом интернационалног омладинског биг бенда формираног приликом саме радионице.
Од многих џез радионица које је организовао издвајају се и:
Марко Ђорђевић, џез бубњар, 2007;
Џон Федис (Jon Faddis), познати џез трубач (САД) – у сарадњи са Домом омладине Београд, 2008;
Проф. Том Стаин ( Tom Stein – Berklee College of Music), у сарадњи са организацијом „Мултикултиватор“, 2018;
Маркус Вајат (Marcus Wyatt), познати јужноафрички џез трубач, композитор и продуцент у сарадњи са проф. Јеленом Јововић, 2018. године.

Учествује у изради нових школских планова и програма за наставне предмете Теорија џез музике, Историја џез музике и Џез аранжирање као стручни консултант и члан радне групе у организацији Завода за унапређивање образовања и васпитања Републике Србије.

Са руководеће функције Одсека за џез музику, већ више од двадесет година мотивише, усмерава и координира рад колега унутар Одсека и пружа сарадничку подршку новим члановима, као и многим ученицима који су завршили или завршавају студије џез музике на престижним факултетима у иностранству (Berklee College of Music – Boston, USA, Kunstuniversität – Graz, Austrija, Conservatorium van Amsterdam…) и на ФМУ у Београду.


Андреја Станковић (1990) је џез гитариста који своја прва искуства са џез музиком стиче у Музичкој школи “Станковић” у класи проф. Данила Карамарковића, а касније у класи проф. Бориса Лемаића.

Након завршене средње школе, своје образовање наставља на престижној музичкој академији Conservatorium van Amsterdam, где је студирао са великим именима џез гитаре, Jesse van Ruller и Martijn van Iterson.
Током студија у Амстердаму имао је прилику да свира и похађа семинаре са музичарима као што су: Branford Marsalis, Joey Calderazzo, Brad Mehldau, Kurt Rosenwinkel, Gilad Hekselman и др.

Мастер студије завршио је на ФМУ у Београду у класи проф. Вање Кеврешана.

Наступао је на бројним фестивалима широм земље.


Рођен је 1991. године у Београду.
Средњу музичку школу завршава у МШ „Станковић“, на Одсеку за џез музику у класи проф. Горана Грбића.

Основне студије џез трубе завршава на Универзитету Антон Брукнер у Линцу у класи проф. Петера Тушера, док мастер студије завршава на ФМУ у Београду у класи проф. Стјепка Гута.

У Београд се вратио 2014. године, а професор џез трубе постаје 2015. године.

Тренутно је активан на београдској музичкој сцени, где наступа са више познатих београдских састава, води свој џез бенд и ради на свом првом албуму. .


Рођен је у Београду, 1995. године. Први пут је привукао пажњу љубитеља џеза још као средњошколац, појављујући се повремено на џем-сешнима у легендарном клубу „Чекаоница“. Одсек за џез музику у Музичкој школи „Станковић“ завршио је за само две године у класи проф. Ненада Петровића.

2013. године први пут је учествовао у главном програму Београдског џез фестивала, као члан саксофонске секције Биг бенда РТС, а годину дана касније наступио је са саставом Serbian jazz, BRE!

После средње школе отишао је на студије у Осло, где је формирао квартет са колегама. Музику коју компонује и изводи описује као мешавину класике, џеза, балканског и норвешког фолка.
Иначе, већ има објављен електронски портфолио у дуу са пијанистом Бојаном Зулфикарпашићем.
Са саставом Schime trio наступио је 2018. на фестивалима у Мерсу (Немачка) и Марсијаку (Француска), на финалном концерту Euroradio Jazz Competition. Том приликом оставио је толико снажан утисак на жири, да је прошле јесени ушао у Euroradio Jazz Orchestra, по позиву уредника оркестра.

Први албум Растко Обрадовић kvarteta под називом „The Northern Experience“ објављен је 27. октобра 2019. за издавачку кућу AMP Music and Records из Норвешке.

Албум је снимљен крајем 2018. године у „Future Nature Sound“ студију у Панчеву уз подршку СОКОЈ-а и организације Мултикултиватор.

Растко Обрадовић је проглашен за најбољег младог музичара у 2019. години од стране Удружења музичара џеза, забавне и рок музике Србије.


Рођен је у Београду, 1966. године. Са 13 година постаје члан омладинског Биг бенда КУД-а ¨Бранко Радичевић¨ у Земуну, свирајући клавир .
Са 17 година постаје члан београдске ¨Филхармоније младих¨ и чини своје прве професионалне наступе у београдским џез клубовима. 1985, 1987 и 1989. године учесник је музичких курсева у Грожњану под водством чувених имена светске џез сцене као што су: Ernie Wilkins, Reggie Workman, Бошко Петровић и Стјепко Гут.

У периоду студија 1992-1998, бива ангажован од стране неколицине звучних европских и светских имена као што су: Clark Terry, Andy Bey, Mark Murphy, Sheila Jordan, Dusko Goykovich, Bob Mover, Barry Harris, Stjepko Gut, Fritz Pauer Karl-Heintz Miklin, Alan Praskin, Johannes Enders и др.
У истом периоду члан је "Royal Garden Dixieland Band-a" (Грац, Аустрија) као стални члан и "Grazer Philharmoniker" као повремени члан.
У истом периоду, такође је чест гост у Џез клубу ”Гајо” у Љубљани.
Од 1998, у Јужноафричкој Републици сарађује са најбољим Џез музичарима те земље као и светским именима на турнејама по Јужноафричкој Републици, као што су: Andrew Lilly, Kevin Gibson, Zim Nqwana, Jack van Poll, Rene McLean, Beki Mseleku, Vusi Khumalo, Stacy Rowles и др.

По повратку у Београд 2000. постаје музички уредник ” Балкан џез центра” где у сарадњи са Стјепком Гутом организује наступе домаћих и страних музичара широм Србије и Црне Горе.
Од септембра 2003. постаје редовни професор у МШ ”Станковић”.
У том периоду сарађује са још неколико легендарних џез музичара као што су:
Jimmy Cobb, George Cables, Benny Bailey, Eddie Henderson, Douglas Sites, Brad Lealy, Peter Herbolzheimer, Ack Van Rooyen…


Рођена је у Београду, 1971. године. 1991. године одлази на студије џез музике Универзитета уметности у Грацу, Аустрија. Добитник је аустријске стипендије за таленте, те учи џез певање код неких од највећих џез извођача нашег доба: Марк Марфи, Шила Џордан, Енди Беј, Џеј Клејтон.

Дипломски програм завршава 1996. године са оценом summa cum laude.
1998. године, на позив Универзитета уметности у Кејп Тауну, одлази за Јужноафричку Републику, и оснива катедру за џез певање, прву у овој земљи. Педагошку делатност проширује на Преторију, Јоханесбург и Дурбан, истовремено сарађујући са еминентним музичарима овог континента: Winston Mankunku, Jony Fourie, Kaya Mahlangu, Carlo Mombelli, Andrew Lilly, UCT Big Band, Kesivan Naidoo, Darryl Andrews, Vic Ntoni, Dizu Platijes и др.

2002. године се враћа у родни Београд. Осим ангажмана вокалног солисте Биг бенда РТС, чији је била и уметнички руководилац у периоду 2007-2008, организовала је и значајне концерте са солистима као што су: Randy Brecker, Steve Turre, Ronny Cuber.

Редовно наступа као вокални солиста, музицира са свим регионалним џез музичарима у разноврсним оркестарским формацијама. Током своје богате уметничке каријере сарађивала је са многим истакнутим џез музичарима из Европе, Африке и Америке, међу којима су: Фриц Пауер, Оливер Кент, Боб Мувер, Марк Марфи, Јоханес Ендерс, Стив Вилијамс, Шила Џордан, Енди Беј, Биг Бенд РТС, Стјепко Гут, Душко Гојковић, Бојан Зулфикарпашић, Васил Хаџиманов, Клаус Рајбле Боптет, Ренато Кико, Бред Лили и др.

Члан је Управног одбора Београдског џез фестивала.

Редован је и интернационални предавач и радионичар на тему вокалне интерпретације у џез жанровима.

2018. године снима албум „Heartbeat“ који је објавио ПГП РТС.


Александар Грујић (1974) је пијаниста широког спектра интересовања и деловања у музици.
Дипломирао је класични клавир на београдској музичкој академији (ФМУ) у класи проф. Јокут Михаиловић и џез клавир на Утрехт конзерваторијуму (HKU) у класи Берт ван ден Бринка. Такође је завршио четворогодишњи програм Савремене Импровизације кроз примену незападњачких техника (Contemporary Improvisation through Non-Western Techniques) на конзерваторијуму у Амстердаму (CVA) у класи Jos Zwaanenburga и Rafael Reine.
2012. године је приватно студирао “Konnakol-а” и индијски ритмички систем са једним од најпризнатијих перкусиониста данашњице Манџунат Би Сијем (Manjutath B. C.) у Бангалору, Индија.
Интересовање за жанровски различиту музику донеле су му препознатљив свирачки стил који га карактерише као универзалног пијанисту импровизоване музике.

У досадашњој каријери био је активан у неколико домена музике: као џез и класичaн пијаниста, педагог и композитор примењене музике.

Као џез пијаниста 2009. године осваја “Holland Casino Jazz and Pop Award” награду у Холандији.

Наступао је са доста домаћих и иностраних уметника. Неки од њих су: Дин Бауман (САД), Нет Rивс (САД), Себастиан Грамс (Немачка), Majk Стерн (САД), Марко Пињатаро (САД), Батист Хербин (Француска), Лазар Тошић (Србија), Балканополис (Србија), Конзилијум (Србија), Драма Орган Трио (Србија) и др. Поред наступа, остварио је и значајан број снимака, а нека од издања су: Балканополис - Live With Metropole Orchestra (2008), Конзилијум - Live (2008), Лена Ковачевић (2009), Драма Орган Трио (2017), Катарина Качунковић (2019) и др.

2016. године, на иницијативу Културног центра Београда поводом годишњице рођења Ерика Сатија, остварује соло пројекат “Гимнастика Звука - Џез импровизације на теме Ерика Сатија” који је успешно изведен и у Паризу, Француска.

Александар је 2018. године издао свој први албум “GIV & Gaslihgt” за једну од највећих издавачких кућа на овим просторима Метрополис Рекордс. На свом деби албуму Александар је спојио утицаје традиционалног и савременог џеза са алгоритамском композицијом и импровизацијом.

Као пијаниста класичне музике наступао је са CvA New Music Ensemble (Холандија), Аmsterdam Cimffоniette (Холандија), Остравска Банда ансамблом (Чешка) и др.

Педагошким радом почео је да се бави након студија у Холандији. Предавао је клавир две године у Muziek Edukacie Centruum у Амстердаму. Од 2015. године до данас професор је џез клавира у Музичкој школи “Станковић”.

Неколико година био је активан као композитор примењене музике за савремени балет у Холандији. Са сарадником Гери Шефердом је изнео неколико остварења у периоду од 2008 - 2014 која се и данас играју у театрима широм европе. Нека од остварења су Songs (2009), Иnterior drama (2010), Dialogue With Lucinda (2010) Radial Courses (2011), Echo (2014). Рад на примењеној музици је наставио и по повратку у Србију где је као један од власника “Red Light“ студија активан у домену композиције електронске музике, музичке продукције и дизајна звука.


Рођен је у Београду, 1988. године. Након завршетка Музичке школе „Станковић“ у Београду, где је матурирао у класи професора Милоша Крстића, 2007. године одлази на студије џез клавира на приватној џез академији Антон Брукнер (Anton Bruckner Privatuniversität) у Линцу, где је дипломирао на основним студијама и сарађивао са чувеним именима аустријске џез сцене.
2013. године постдипломске студије наставља у САД-у на престижном “Berklee College of Music” где је имао прилику да сарађује са светским именима као што су Џими Коб, Џон Патитучи, Реј Сантизи, Данило Перез и др.
Наступао је на бројним концертима и фестивалима на домаћим, европским и америчким сценама са разним ансамблима и сарађивао са познатим џез музичарима као што су Петер Херболцхајмер и Ричи Бајрах.
Редовно сарађује са еминентним извођачима као што су: Јорис Дудли, Алан Прескин, Хари Сокал, Дејан Печенко и Макс Кочетов.


Рођен је 1969. године у Панчеву где заврсава основну школу. Након тога похађа средњу Музичку школу „Станковић“ у Београду у класи проф. Мирослава Карловића.Тада почиње и професионалну каријеру наступима са локалним џез и рок групама, као и са Филхармонијом младих. У то време наступао је у Југославији, Белгији и Швајцарској.
Као један од најбољих ученика Музичке школе „Станковић“ посећује џез радионице са врхунским џез уметницима у организацији Музичке омладине Југославије, а који су се одржавали у Грожњану у Истри.
У то време концертира са познатим домаћим и страним џез музичарима: Стјепком Гутом, Едуардом Сађилом, Бором Роковићем, Алексом Дојчем , Ренатом Киком...

Џез академију у Грацу уписује 1989. године где наставља своју професионалну каријеру.
За време студија похађа велики број семинара и курсева са познатим џез уметницима као што су: Дејв Векл, Џоџо Мејер, Вини Колајута, Питер Ерскин...
У то време концертира по целој Европи, како са својом групом, тако и као гостујући музичар.
Године 1992. у организацији часописа „Стикс“ добија 3. награду на такмичењу европских бубњара - студената.
Паралелно са студијама почиње и рад на едукацији младих музичара у Србији.
Магистрирао је 1997. на Hochschule fur Darstellende Kunst у Грацу, Аустрија.

Од 2000. године ради на Академији лепих уметности у Београду и постаје уметнички директор Панчевачког џез фестивала. Поменути фестивал је од тада израстао у најзначајнију културну манифестацију у Панчеву. До сада је на поменутом фестивалу наступило око 300 врхунских џез музичара из целог света.
Препознат од стране домаће јавности и стручних људи, бива ангажован као музичар, организатор, продуцент и консултант за велики број концерата и фестивала у земљи и иностранству: Беч - „Cross - over the Bоrder“, Париз – „Jazz Colors“, Трст- „Дани Српске музике“, Београдски џез фестивал, Новосадски џез фестивал, Фестивал Херцег Нови и др.
Добитник је награде Града Панчева за представљање панчевачке културе у иностранству.
Организује уметничке догађаје у Србији у сарадњи са Амбасадама Аустрије, САД, Француске, Данске, Индонезије, Велике Британије и др.

Од 2003. ради као професор на Одсеку за џез музику у Музичкој школи „Станковић“ у Београду.
Такође је ангажован и као гостујући професор у средњој музичкој школи у Подгорици.
Активан је као концертни, клупски и студијски музичар са око 40 снимљених цд, видео и тв издања.
Власник је престижног музичког студија у Европи: “Future Nature Sound Studio“.


Информације за ученике и професоре-џез одсек

Линк према фејсбук страници Џез одсека Музичке школе "Станковић"



Такмичења-џез одсек

Детаљи резултата такмичења

108
Година постојања
50
Инструмената
684
Ученика
1112
Nagrada


Галерија-џез одсек

  • Станковићево дело има свој највећи значај у томе што је забележио и тиме сачувао од заборава народне творевине свога доба, дакле благо старо више од једног столећа

    Корнелије Станковић ― композитор

  • Станковићево дело има свој највећи значај у томе што је забележио и тиме сачувао од заборава народне творевине свога доба, дакле благо старо више од једног столећа

    Корнелије Станковић ―композитор

  • Станковићево дело има свој највећи значај у томе што је забележио и тиме сачувао од заборава народне творевине свога доба, дакле благо старо више од једног столећа

    Корнелије Станковић ― композитор

  • Станковићево дело има свој највећи значај у томе што је забележио и тиме сачувао од заборава народне творевине свога доба, дакле благо старо више од једног столећа

    Корнелије Станковић ―композитор


Контакт

Kнеза Милоша 1a, 11000 Београд,Србија
тел. 011 323-02-26
факс 011 323-02-26
e-маил aдресе:
sekretarijat@msstankovic.edu.rs
dzezodsek@msstankovic.edu.rs

Отворите мапу

Затворите мапу